Een nieuwe stylus van Sony voor mijn PRS-350 ereader

Vorig jaar beschreef ik het probleem met mijn Sony PRS-350 ereader. De stylus brak zonder enige aanleiding af. Onderaan mijn blogpost begonnen de reacties te verzamelen. Ik was niet de enige met het probleem van een gebroken stylus. Het kreeg niet voor niets de naam “Sony broken stylus syndroom”.

Omdat ik me toch begon te ergeren aan het uitzicht op mijn e-reader besloot ik vorig jaar in september het probleem rechtstreeks bij Sony te melden op Twitter.

Jammer dat @sonynederland het styles probleem bij de e-readers blijft negeren. http://weblog.digitaleportfolio.nl/sony-broken-stylus-syndroom-sony-prs-350-e-reader/ . (Goh, zal @sonynederland reageren? )

Tot mijn verbazing kreeg ik een telefoontje van een manager bij Sony Nederland. Hij was door de Sony Webcare medewerker aangesproken over mijn tweet. Het goede nieuws is dat ik van hem een kosteloos nieuwe stylus krijg opgestuurd.  Een andere opdracht die hij zichzelf had gegeven was het onderzoeken waarom een nieuwe stylus bij www.sonyplaza.nl 22,40 kost. (14,90 + 7,50 verzendkosten). Hij was het met mij eens dat dit  een veel te hoge prijs is.

Zojuist @SonyNederland aan de telefoon gehad. Ik krijg een nieuw pennetje voor mijn e-reader. Ze gaan ook uitzoeken waarom die zo duur is.

Een paar dagen later stond de postbode aan de deur. Post van Sony. Een splinternieuwe stylus. Ik wil Sony met terugwerkende kracht nog ontzettend bedanken voor het oplossen van het probleem.

Nu zullen sommige van mijn lezers afvragen waarom ik een stylus gebruik? Ik lees veel boeken in het Engels. De Sony PRS-350 ereader heeft een ingebouwd woordenboek wat mij kan assisteren bij Engelse woorden die ik niet ken. Even met de pen dubbel tappen op het woord en de vertaling komt te voorschijn. De e-reader gebruikt voor zijn touchscreen niet de techniek die bij Apple en Android apparaten wordt gebruikt om een aanraking op het scherm te registreren. Dat is technisch niet mogelijk door de dikte van het elektronische papier. Sony lost dit probleem op door rondom het scherm de aanraking te detecteren met een onzichtbaar infraroodveld. Mijn vingers zijn helaas te dik om elke aanraking goed te detecteren. Vandaar het pennetje.

Waarom schrijf ik er zo laat nog een blogpost over dit probleem? Omdat het probleem zich nog steeds voordoet. Ook in 2012 heb ik reacties op mijn blogpost gehad van lezers met afbrekende pennen. Op www.sonyplaza.nl is niets gedaan aan de prijs en verzendkosten van een vervangende stylus. Die kost nog steeds 15 euro plus 7,50 euro aan verzendkosten.  Een hoge prijs voor een product wat zeer goedkoop te produceren is en door de brievenbus past.

 

 

Gerelateerde berichten: