Apple Center Dalsheim Heerenveen verstaat zijn vak

De mensen die deze blog regelmatig lezen weten hoeveel problemen ik altijd heb gehad met mijn Apple Macbook. Ik heb anderhalf jaar geleden niet gehouden aan de gulden lijfregel bij de aanschaf van Apple producten.

KOOP NOOIT EEN APPLE PRODUCT VAN DE EERSTE GENERATIE.

Helaas heb ik me niet aan die regel gehouden en ben ook ook gestraft met anderhalf jaar problemen met mijn Apple Macbook. Ik hoop binnenkort een tijdlijn online te zetten met de problemen die ik heb gehad met mijn Apple Macbook

Afgelopen zomervakantie op Terschelling ontdekte ik een nieuw soort problemen met mijn Apple Macbook. Op mijn vakantiewerk adres was helaas geen draadloos internet aanwezig. De enige manier om toch gebruik te maken van het internet is via een ouderwetse netwerk kabel. Mijn macbook wilde maar niet online komen via deze kabel. Een blik op de router leerde mij dat er geen link aanwezig was. Macosx vertelde dat de netwerkkaart geheel probleemloos werkt en dat het moet werken. Een live cdrom van ubuntu hielp ook niet. Mijn netwerk was nog steeds dood. Ik flink balen omdat de Macbook net uit de garantie was. Die was verlopen op 6 juni 2006.

Toen ik terug kwam van vakantie heb ik het thuis nog een keer getest. Andere kabel, andere switch. Ook hier kreeg ik geen verbinding. Mijn ethernetpoort was echt dood. Voortaan was mijn Apple Macbook aangewezen op draadloos internet.

Op school sprak ik op een dag met Frans Liemburg. Zijn Macbook was net door Macme voorzien van een nieuwe behuizing vanwege scheuren. Toen knapte er wat bij mij. Ik was ook bij Macme geweest met mijn Macbook met scheuren en mij wilde ze niet helpen. Op verschillende fora’s las ik dat Apple mensen met scheuren in hun behuizing gewoon helpen. Waarom wilde Macme mij dan niet helpen?

In de regionale krant zag ik dat Dalsheim ook reparaties aan Apples computers mag uitvoeren. Omdat ik mijn vertrouwen in Macme een beetje verloren was en Dalsheim al 10 jaar lang ervaring heeft met Apples ben ik naar hun toegegaan. Ik kreeg daar het advies om foto’s te maken van de scheuren en deze te sturen naar de technische dienst.

Apple macbook scheur behuizing

Na een paar dagen kwam het verlossende antwoord van Apple Dalsheim. De scheur wordt erkend door Apple en wordt kosteloos vervangen. Ook al is de Laptop al buiten de garantie. Ik moest de laptop aanbieden aan de technische dienst in Heerenveen. En zo geschiedde. De volgende dag ruim voor de openingstijd was ik in Heerenveen. Mijn geliefde laptop daar afgegeven. Ook heb ik ze gevraagd of ze kunnen kijken of de netwerkwerk kaart ook onder de garantie valt.

Het lange wachten kan wachten.

Een week later kon ik mijn Apple Macbook weer ophalen uit Heerenveen. Volledig onder de garantie was mijn behuizing gerepareerd. Geen krasje of scheurtje te vinden. En mijn complete moederbord was vervangen vanwege het kapotte netwerk. Ik had mijn laptop weer helemaal 100 procent goed terug.

Omdat ik toch moest wachten op de volgende trein terug raak je even in een praatje met de verkoper. Zijn leuke blonde collega verkoopster had ik meteen al 15 minuten zoet met de Mac Pro. “Ik zie twee dvd laatjes, waarom zie ik maar één eject knop op het toetsenbord” :p.

Apple center dalsheim Heerenveen

Dalsheim hoort veel klachten van klanten die met garantie problemen niet door Macme worden geholpen. Dalsheim heeft een computer systeem waarin zij bij Apple kunnen opzoeken wat wel en wat niet onder de garantie valt. Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Macme. Maar sinds dat akkefietje met Macme Groningen ga ik voortaan naar Dalsheim.

Gerelateerde berichten: